fredag 1 februari 2013

Fredag och förkylning

 
Gammal soppskål och hjärtan på tråd.
 
 
Med helgen kom förkylningen som ett brev på posten för min del.
Detta skulle ha varit min lediga dag i veckan, så då var de även tänkt att det skulle hinnas med både det ena och det andra. Vi får se hur det blir med den biten.
Ute skiner solen och riktigt känner hur vårkänslorna spirar i mig trots en rinnig näsa. Kan inte vänta tills våren är här på riktigt och man får njuta utav sol och värme, knoppar på träd och i rabatter och altanbygge. Det ända jag grämer mig över riktigt mycket är att jag var alldeles försen med att få i lökarna i rabatten i höstas så när jag väl fick tummen ur så var det redan kärle. Funderar desperat på att försöka ta mig ut och trycka ner dom nu, några månander försent... Någon som vet om det kanske gå i blom i vår ändå, eller är det försent?
Blomande rabatter är för mig något utav det vackraste som finns och jag har både de ena och de andra planerna för min i vår och sommar. Ska bli härligt.
 
 Aja, tillbaka till verkligheten kanske ska försöka råda bot på tvätt högen som ligger och skriker. En tröst är i alla fall att det känns otroligt fräscht med doften av nytvättat. Orkas det med kanske det blir att köra över golvet med moppen oxå.
Belöningen får bli en tur i friska luften och ett besök till blomsteraffärn!
 
 
Trevlig helg!
 
Kram/Lisa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar